Betaalt u premies handmatig? Wacht met betalen tot u de premienota heeft ontvangen
In februari 2025 is bij onze pensioenuitvoerder APS (Achmea Pensioenservices) een verbetering doorgevoerd in het betalingsproces. Het doel hiervan is om betalingen zoveel mogelijk te automatiseren en fouten of uitval te voorkomen.
Uniek betalingskenmerk op iedere premienota
Op iedere premienota staat voortaan een uniek betalingskenmerk dat begint met RF. Dit kenmerk is per deelnemer verschillend en zorgt ervoor dat uw betaling automatisch en correct wordt herkend en geboekt.
Betaalt u uw premie handmatig?
Zorg er dan altijd voor dat u dit RF-betalingskenmerk vermeldt bij uw betaling
Eerst de nota ontvangen, daarna betalen
Het is belangrijk dat u geen premie overmaakt voordat u de premienota heeft ontvangen. Alleen op de nota staat het juiste betalingskenmerk vermeld. Zonder dit kenmerk kan uw betaling niet automatisch worden verwerkt.
Januari is een overgangsmaand
Aan het begin van iedere maand start het facturatieproces. Door de overgang naar de nieuwe pensioenregeling verloopt dit in januari iets anders. Het facturatieproces start dan rond de derde week van januari. Houd er rekening mee dat de tijd tussen ontvangst van de nota en de uiterste betaaldatum daardoor korter kan zijn.
Automatische incasso: makkelijk en veilig
Automatische incasso voorkomt fouten en is extra handig nu we zijn overgegaan van 4 naar 12 premiebetalingen per jaar.
U kunt de wijze van betalen eenvoudig zelf aanpassen via Mijn pensioen.